tisdag 18 oktober 2016

Värmepumpsforum ivt

Nyligen installerad IVT Geo 312C som beter sig konstigt. Välkommen till VärmepumpsForum, Sveriges. Hjälp med oberoende dimensioneringar och ekonomiska kalkyler för just ditt hus.


Raditorer, konvektorer, fläktradiatorer och fläktkonvektor. Har fått från IVT och inväntar från återförsäljare an Thermia och IVT.

Skall bli intressant att se. Ett bra ställe man kan slänge in sina frågor på också är värmepumpsforum - ett oberoende forum för alla olia sorters värmepumpar. Där finns de måna kunniga . Ska köpa bergvärmepump till mitt nybyggda hus.


Det står mellan IVT ovh en Thermiapump. Tacksam för svar Mvh Jimmy. Vi har över års erfarenhet av värmepumpsinstallationer i alla typer av byggnader.


Vårt breda utbud av värmepumpar gör också att vi alltid kan leverera precisa, anpassade värmesystem.

Det gör att du normalt sparar in . Ingen ny information, men man lär så länge man lever. Den slutliga åtgärden blev att ta bort alla strypningar på elementen och öka . Jag har precis bytt ut min gamla pump. Jag kom fram till att IVT Nordic Inverter PremiumLine KHR-N var det bästa alternativet. IVT är en av marknadens mest respekterade tillverkare av värmepumpar och namnet borgar för hög kvalitet och prestanda. Våra IVT Center är dina lokala kunskapscenter för värmepumpar, energi och miljö.


Både IVT jag hade och nu Panasonic startar ju i det läge den var i innan strömavbrottet. Akademiska hus, Borås Energi och Miljö, Enertech AB, Göteborgs Energi AB, IVT. Industrier AB, JACAB AB, JM AB, LB Hus, NCC.


Brukar anlita två olika företag, ett som sätter Panasonic och ett som sätter Mitsubishi och ibland IVT. Med tanke på att jag har uppföljning på jobben kan jag säga att du har jävligt, jävligt fel. Ibland fungerar Mitsubishin bättre än den från Panasonic och vice versa, ibland ger Ivt ´n bäst besparing. Personligen har jag inte sådär jättelysande erfarenheter av IVT 4så åtminstonde den modellen ska du undvika.


Håll dig till kända märken som Nibe, CTC, IVT (kanske, fast fan vet, jag är långsint ;). Läs på på t ex värmepumpsforumet om just den modell av Thermia värmepump som du funderar på. IVT har nu mer Bosch som ägare sedan ca år tillbaka: Trådar: Inlägg: Inga inlägg.

Fastigheter Här diskuteras fastighets system och lösningar. Nu har vi beslutat oss för bergvärme, men ännu inte bestämt oss för vilken värmepump det blir. Har efter ytlig research kommit ner till sju kandidater som jag nu ska fördjupa mig i. Det är en mängd parametrar att ta hänsyn till. En viktig faktor är det som heter SCOP eller COP.


De är mått på värmepumpens . Läste i Värmepumpsforum att ett byte av T-stycket vid vattenmantel avhjälper detta problem. Det sägs också att det ska finnas ett service bulletin! Vet du var man kan läsa bulletinen?


Alla våra reservdelar till Nibe Värmepumpar är originaldelar direkt från tillverkarna. Chat öppen 8-alla veckans dagar och alltid med Fri Frakt inom Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения