torsdag 15 juni 2017

Pellets vedpanna

En pelletsbrännare av hög kvalitet är en investering som snabbt betalar igen sig. Att elda pellets med en pelletsbrännare är inte bara miljövänligt, det kan också drastiskt sänka dina uppvärmningskostnader. Låt pelletsvärme bli ditt självklara val! Utsläppen av skadliga och för omgivningen obehagliga ämnen är närmast försumbara.


Dessutom är ved ett bränsle som inte bidrar till växthuseffekten. Vi är Sveriges ledande återförsäljare av vedpannor i gjutjärn.

Vi har erfarenheten , kunskapen och sortimentet! Har tittat på Baxi:s kombipanna och undrar lite över varför den är så mycket billigare än den rena vedpanan? Pelletsbrännare i vedpanna med omvänd. Stor vedpanna , vad ska man välja? Liksom många andra står jag i valet och kvalet mellan att ved eller pellets.


Då kan jag ju elda med ved om jag tex tycker att pelletseldningen blir för dyr. Effektivisera pelletsbrännare på vedpanna med Ack. Om jag köper en ren pelletspanna . En av få pelletspannor som kan kombineras med samtliga.

Kan enkelt kriseldas med ved. Går att ansluta olje- eller gasbrännare. Atmos har både vedpanna och pelletspanna som passar som uppvärmningsalternativ i ditt hem. Kontakta oss för rådgivning kring vilket vedpanna eller pelletspanna som du. Flispanna, pelletspanna, vedpanna från EKOGREN.


Elda flis, pellets eller ved med prisvärda värmepannor utrustade med den senaste tekniken! Vedpanna och kamin för ved och pellets som är effektiva och miljövänliga tillverkas. Termo-Tech Kombipannor för ved och pelletseldning.


Modell TERMO-ECO KW Passar för villa. Nu är det så att jag har tröttnat på att satans jävelskap med ved och funderar därför på att konvertera pannan till pellets. Tänkte kolla här så det inte är något jag missat. Har jag fattat det rätt är . Fotomotstånd Viking Bio, Gavel Viking Bio, Inre brännarrör utan gavel till Viking Bio pelletsbrännare.


Och hur stora är skillnaderna mellan nya ved- och. Meddela oss om annat utförande önskas. Veda Ckp är en självdragspanna som arbetar enligt överförbränningsprincipen. Tack vare sin stora eldsta passar dessa pannor utmärkt till både flis, pellets , ved . Både ve sol och pellets räknas som förnyelsebara energikällor och bidrar inte till växthuseffekten.


De är ut miljösynpunkt ett av dom bästa alternativen.

Att kunna kombinera ve sol och pellets ger frihet och ekonomisk trygghet. Det har kanske skrivits om detta innan men jag skapar en ny tråd. Jag vill nu byta ut den mot en vedpanna eller pelletspanna.


Nu vill jag veta för och nackdelar med pellets och ved. Håller höns,kaniner och duvor för utställning . Effecta har miljövänliga helhetslösningar för uppvärmning av villor och fastigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения