onsdag 23 augusti 2017

Termostat växthus

Elektronisk termostat med dubbla termostatfunktioner, både uppvärmning och kylning. Därför idealisk för växthus. Sätts direkt i vägguttaget och med anslutning till värmefläktar, värmemattor, doppvärmare för akvarium etc.


Termostat som sätts direkt i vägguttaget. Med rätt temperatur i ditt växthus kan du förlänga odlingssäsongen och övervintra dina känsligare växter. En värmefläkt med integrerad termostat eller värmefläkt med separat termostat hjälper dig att ha koll på temperaturen.

Placerar du den externa termostaten en bit från fläkten, får du en bättre koll på att du har rätt . Beställ Växthusvärmare kW med manuell termostat från Skånska Byggvaror - Spara pengar - Spara tid! Perfekt som frostskydd i mindre utrymmen som växthus , pumphus etc. Aug Funderar på att införskaffa fläkt till växthuset för att förlänga säsongen lite.


Har läst lite och det verkar som många rekommenderar fläkt och separat termostat. Har tittat på en elektronisk termostat från Willab. Dec Prisvärd termostat till växthus.


Komplettera även med tillbehör till ditt växthus.

Värmefläkt, Bio Green Phoenix För uppvärmning och ventilering av växthus och orangerier. Alltid öppet köp dagar! Spar både energi och minskar risken för kondens. Kan placeras hängande i medföljande kätting eller stående på golvet. May Tänkte dela med mig av min hempulade termostat till växthuset nu när våren är så pass kall som den är.


Vill ju inte att tomaterna dör. Jag använder mig av en Nexa brytare för utomhus samt en viking tempgivare. Finns säkert förbättringar att göra men den funkar, . Och det går du ju miste om vid användning av x-tra termostat. Frostvakt posts Mar Koppla termostat till värmekälla.


En golvmodell perfekt för växthus eller uterum där frostkänsliga växter övervintras. Digital termostat BioGreen Thermo2. Energisparande precisiontermostat för fuktiga utrymmen så som växthus. För hemma- eller för professionellt bruk (Ipx4).


Mar Ett växthus kan vara så mycket mer än ett drivhus. Det kan också vara en plats för rekreation eller för vinterförvaring av frostkänsliga växter. Bimetallstyp som slår till när temperaturen överskrids.


Jul Jag har tänkt “Z-Wava” ett växthus.

Jag har 2Volt där ute… Jag skulle behöva en “plugg” med termostat och en tempgivare. Idealet vore om man hittade en “plugg” med inbyggd temperaturgivare . Man kan använda värmefläktar med inbyggd termostat ,men dessa har inte speciellt noggrann reglering då termostaten är för nära värmekällan och påverkas av denna. Växthus skaffar man sig ju för att kylan är ett problem,men få inser, innan man har provat,att även värmen kan bli ett allvarligt problem. Temperaturen blir alldeles för hög i mitt hembyggda växthus.


Jag har installerat en fläkt som blåser in uteluften och sänker temperaturen. Förekommande kabeltyper: TCPR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения