torsdag 24 augusti 2017

Fylla ac biltema kylspray

Citat Ursprungligen postat av TurboNico. Jag förmodar att kompressorn har olja internt i sig själv och behöver den dessutom olja externt i kylslingan? Alla instruktioner jag sett säger att man kan fylla genom att tillsätta lite olja till kylmediet man trycker in. Det finns mycket enklare och säkrare sätt att fylla på än att använda osäkra produkter från biltema.


Det jag gör: Jag kör till en kyl och frys reparatör och fråga honom om han kan hjälpa mig med att fylla på air-condition gas till min bil. Eftersom en kyl och frys reparatör har licens för att arbeta med sånt gas då .

Diskussion oFixa AC med Clas ohlson kylspray i AutoPower Forum Samtliga BMW-modeller. Hej jag söker dig som la in ett inlägg om att fylla på ac ,n med clas ohlson kylspray. Det kan inte vara olagligt att inneha R13 Biltema säljer ju det på sprayburkar! Konventera AC från Rtill R13 provtryckning. Vet att detta inte är rätt ? D Har läst andra trådar om att använda biltemas kylspray med utmärkt resultat, frågan är om det går att fylla ett helt tomt system med bara den gasen.


Det är ju kul att experimentera, man lär sej ju massor. Både min Audi och min Dodge är inne på tredje säsongen med biltema kylspray. Skulle aldrig fylla i någon annans bil, så skulle anläggningen haverera drabbar det .

Fyllde AC med gasol (en billig och funktionsduglig gas) så visade det sig att det tydligt hördes ett läckage och gasollukten kan man inte ta miste på. Nu var det dags att fylla systemet, jag hade redan innan bestämt mig att fylla med gasol. Jag fyllde också med kylspray från biltema på min förr-förra bil. Sidan 9-Att åtgärda AC på egen hand Trafik och körkortsfrågor. Efter att ha läst igenom autopowertråden började jag meka lite med Biltemas Kylspray i går.


Biltema har det mesta, kylspray och dust off är enligt samma gas som r134a Biltema har en nedladdningsbar pdf fil med data. Förr kunde man fylla AC :en med Iceon (har jag för mig att det hette) som var en blandning av olika gaser, bla propan. Olagliga lösningar för att fylla på kylmedel i klimatanläggningar kan göra bilen till en brandbomb. Detta enligt en varning som Sveriges.


Jag har en Renault Clio Baccara -vars ac är slut, men det finns tryck, har testat på verkstad. Vet inte om det är reller r134? Kylspray på Biltema och fyller på så borde jag ha en fungerande ac ungefär?


Gör det själv-KIT som är mycket enkla att fylla på i bilar, lastbilar eller skogs och jordbruksmaskiner. Används för att konstatera elektriska störningar, kortslutningar, strömavbrott eller temperaturväxlingar samt för metaller vid krymppassning. Du får inte medvetet släppa ut r134a och att fylla en ac utan att veta varför.


Fyll AC själv med gör det själv-kit Här hittar du flera ”gör det själv-kit” som kan hjälpa dig när du ska fylla på med kylvätska i din bil. Gasen som används i nya AC , runt början på 90talet å framåt, heter 134A. Ska fylla på kylmedel till lågtryckskretsen men undrar vilken slang man använder till operationen.

Fyllde AC själv med Biltema kylspray – Saab Turbo Club of Sweden Forumforum. Biltemas kylspray innehåller r134a så det ska fungera utmärkt enligt uppgift. Passar alla bilar som använder R134a eller R12. AC lampan lyser men kompressorn verkar inte gå, hur kollar man det? Någon som har lyckats med biltema kylspray tricket.


Bara lite fun-fact: biltemas kylspray innehåller . De på kylfirman blev minst sagt förvånade att sådant säljs över disk till vem som helst från Biltema Very Happy Så man kan alltså fylla sin AC själv med burkar från . Under den mycket korta tiden som bilen var körduglig i lördags och innan både oljefilter och startmotor hade havererat så hade AC :n ett t. Annars finns det biltema kylspray , det är 1. Tetrafluoretan,(R134a) funkar i 4-år sen skär kompressorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения