torsdag 21 maj 2015

Fuktmätare blomkrukor

Vi säljer produkter för trädgår balkong och odling inomhus. I vårt sortiment finns utvalda produkter från kvalitetsvarumärken. Hejsan , jag skulle vilja ha lite hjälp av er här på forumet. Jag letar efter en fuktmätare för att lättare hålla koll på mina plantor.


Perfekt för att ta reda på när det är dags att vattna. Hade behövt kunna mäta fuktigheten en bit ner i urnan.

Var kan jag få tag på en fuktmätare eller har ni ngt bra ide om hur jag annars skall göra. Med Bluemat Digitala fuktmätare får du reda på den exakta fuktnivån vid rötterna på dina växter. Ofta känns fuktnivån bra vid ytan där du kan känna, medan jorden nära rötterna samtidigt är torr som damm - eller omvänt: torrt på ytan och övervattnat vid rötterna. Med Blumat digital sensor, kommer du inte behöva gissa utan . Temperatur- och fuktlogger 4. Jag håller på med ett projekt till skolan och tänkte göra en anordning som varnar när jorden i blomkrukorna är för torr och måste vattnas.


Sambon blev sur att jag inte vattnar blommor hemma och ville att jag skulle skaffa en mätare. Men vad skall jag med den till när jag ändå glömmer vattna.

Letat en del men har förmodligen missat info då min engelska är urkass. Skulle vilja kunna mäta fuktigheten i krukorna. En del växter skall ha lite vatten medans andra skall ha mycket. Solen kan ju dra ur vattnet snabbt liksom elementen vintertid. Funderat på att bygga något batteridrivet med blinkande . Dina absoluta topp Windows-applikationer.


Automatisk blom vattnare? Ungefärlig leveranstid: 5-Arbetsdagar Mer information. Enheten ser ut som en golkfklubba med ett förkrympt skaft och i den sitter temperaturmätare, fuktmätare , och en sensor för att mäta solljuset. Den drivs med två stycken 5V AA-batterier, som vid normal användning ska klara av att driva enheten i upp till ett år innan det är dags att byta. SVÄVANDE BLOMKRUKA , Rainforest, vit, N. Jag har använt fuktmätare under två säsonger och tycker att det är jättebra.


I stora krukor är det svårt att känna tillräckligt djupt med fingret om jorden är fuktig eller ej. Så lucker jord har jag inte i mina stora urnor. Det är ffa växtera i uterummet . Hyllplats: Välj varuhus Loading.


Slut Begränsat lager I lager.

Ytbehandling av trä ska aldrig ske om fukthalten i träet är högre än. Med upplyst display och automatisk avstängning. Det finns lite olika typer av fuktmätare som varnar när jorden i en kruka är torr. De är oftast batteridrivna och blinkar, lyser eller låter då man behöver vattna. Grodan som finns på bilden kväker tex.


De fungerar i övrigt på samma sätt då de sätts igång när spänningen bryts eller blir mindre mellan . Krukans resistans vid torr jord: 10kΩ. Krukans resistans vid fuktig jord: 68kΩ. Jag trodde först att lukten kom från någon blomkruka då lukten påminner om en blomkruka som luktar lite surt. Fuktmätare för blomkrukor.


Kan annars jämföra med jordkällare eller. Används nästan alltid när man mäter fukthalter i .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения