fredag 18 september 2015

Nivellgolv utan fläkt

Det hade inte börjat mögla men man kände en unken doft. Påmminer om lukten på de där första uniformerna man fick ut i lumpen. Ungefär så luktar det om man kör ner näsan under golvskivan (har ett hål i diskbänksskåpet).


Jag som gissade på isoleringen. Inbyggnadsugn utan fläkt ovanför, ok?

Vilket system för ventilerat golv på betong? Ventilatio- nens funktion har i flera av dessa konstruktioner emellertid varit yt- terst tveksam, ibland har golven inte ventilerats alls. Jag hade en firma här i våras, som plockade bort allt ner till plattan och sedan lade de ett nytt nivell-golv. Min första tanke var att bara förbereda för fläkt med rör på golvet och sätta in fläkten om behov uppstod.


Beiträge - ‎Autoren Han ska spruta gift på betongen sen läggs nivellgolv in. Ventileratgolv med vattenburen golvvärme HJÄLP. Ncc undrar om jag vill ha med frånfläkt på golven till viss extrakostnad för mig.


Det tyckte han projektledaren därifrån att jag skulle satsa på om jag skulle satsa på nåt.

Han fuktteknikern sa att det skulle han inte rekomendera för risken var att luft dras . Nivellgolv är bra men är en mycket dyr lösning tyvärr, Jag har haft liknande problem som jag löst i sann DIY anda. Dock ska ett ventilerat nivellgolv in i så fall då plattan bara är grovgjuten och ojämn som fan. Det låter helt ok även utan basabsorbenter i mina öron. Offertunderlag som kan användas såväl med golvventilation som utan För att vi skall kunna lämna ett riktigt offertpris är det viktigt att vi får in så mycket handlingar och uppgifter om objektet som möjligt. Därför ska nedanstående frågor fyllas i och skickas in, tillsammans med de ritningar och anbudshandlingar som finns . Det kostar inget att få en offert med besiktning, utan du bestämmer själv sedan om det är intressant.


Bottenplattan är oisolerad och väggarna är bara tjärade på utsidan. Har sedan huset byggdes varit isolerat på insidan på ungefär halva källaren med träreglar direkt mot leka och isolering samt gips. Golvet hade träreglar direkt mot plattan och frigolit. Vi skall nu renovera nedre plan (1kvm) helt och är inne på att samtidigt riva upp golvet för att installera ett Nivellgolv.


Kan ni hjälpa till med installation av golv respektive fläktsystem ? Vi har haft byggingenjör? Vår gillestuga, med tv-rum och matplats före renovering. Finns det ngt annat sätt?


Vy från soffan mot matsalbordet, öppen spis och trappan upp.

Gillestugan har varit sig lik sedan 90-talet. Sovrummet innanför öppna spisen. Omgjort för år sen men måste riva g. Under reglarna drog jag mm.


RogerGustavsson skrev: Även utan fläkt tycker jag att socklarna ska vara ventilerade i ett källarutrymme. Här hittar du allt till ditt undergolvsystem! Visa beställningssortiment butik. Sortering: Bästa träff, Lägsta pris, Högsta pris, Produktnamn a-ö, Produktnamn ö-a. Filtrera på Miljömärkning.


IVeLLgoLV Bygghöjder från mm till 3mm till överkant regel. Hindrar effektivt fuktvandring genom betongplattan från att skada det överliggande. Fläkt till golvkonstruktion kopplad på stickpropp. Med okulär besiktning menas det man kan se och känna utan ingrepp i byggnaden. Nivell tar hand om problemen innan de uppstår.


Få kostnadsförslag på tjänster, anmäl förfrågan online t. Lägga ventilerat golv ( nivellgolv ?) med eller utan fläkt. Idag har vi platta på betong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения