tisdag 14 november 2017

Hur farligt är svartmögel

Kolonierna blir snabbt större. Hur får man bort svartmögel ? Svartmögel bör bekämpas så fort man. Allt svartmögel är farligt och bör saneras omgående.


Det är långt ifrån alla mögelarter som är skadliga men har du otur kan det vara en giftig mögelart som växer och sprider sig i ditt hem.

Några små svarta prickar kan . Därför är det viktigt att du åtgärdar problemet så snabbt som möjligt. I faktarutan här intill finns några tips om hur du själv kan ta bort möglet. Men är du osäker på om du har drabbats av mögel. Det spekuleras om faktorer som att testosteron kontra östrongen kan spela in, liksom hur mycket man vistas i huset. Vad jag fattat det så är svartmögel mycket farligt.


Man kan få andningssvårigheter i värsta fall.

Jag vet inte hur mycket det krävs på en yta för att vara hälsofarligt. Men jag tror inte det behövs mycket. Jag har misstanke om att vi har svartmögel här i källaren.


Jag påpekade detta för hyresvärden och de var och . Om du är orolig så ta med en kunnig person och be om dennes rent subjektiva utlåtande. Vill du veta exakt hur det ligger till tar du ett prov och skickar på analys - det är (förutom experterna här på Byggahus) . De finns i alla möjliga former, bland annat i ätbar, ogiftig mögelost eller som den giftiga typ av mögel som uppstår om du låter brödet ligga framme för länge. Och så finns den typen av mögel som bildas när det är fuktigt i en organisk konstruktion och ventilationen är bristfällig. Forskningen kring hur farligt. Har länge haft dålig luft och cirkulation i våran lägenhet.


Har vart så sen vi flyttade in för år sen. Den senaste tiden har de bildats fukt och kondens runt alla fönster och nu även blivit svartmögel ! Kommer ut i från vägen och taket och även . Skrivet av, orolig mamma. Min 2-åriga dotter har en mirakelmugg (som som man kan vända upponer utan att den läcker ) hos farmor och farfar.

Idag när vi var där skulle hon dricka ur den men det kom inget. Jag skulle hjälpa henne och skruvade av locket och upptäckte att plastventilen . Om mögel är skadligt eller inte forskas det mycket på. Det man idag vet är att vi påverkas olika beroende på person. En del är mycket känsliga för vissa typer av mögel och andra påverkas inte alls.


Det finns vissa sorter av mögel som bevisligen är skadliga för människor. Stachybotrys är en av dessa. Då har vi alltså upptäckt svartmögel i badrummet som är till vårt sovrum.


Ja vi har haft mögel i kakelfogarna ett bra tag, försökt att skrubba bort men de blir bara fula fläckar sen kommer de tillbaka. Hur man som ”människa” kan märka att det . Här beskrivs vad svartmögel eller svarta prickar i bostäder är för något och hur man kan bli av med det. Hur upptäcker man att man har mögel , vi säger under ett golv?


Luktar det eller märker man av det i form av sjukdomssymtom? Om du verkligen misstänker att du har det under golvet, så tror jag att någon måste komma med en fuktmätare som inte förstör golvet och . Vet inte hur länge de vart där, men haft sovrummet i nästan år. Upptäckte med skräck att det var Massa mögel bakom dem.


Kan detta har påverkat min hälsa? Har detta vart farligt för mig? Självklart ska jag ta tag i detta och . Jag har en treårig dotter som går på en förskola som är fukt och mögelskadad. När hon var liten hade hon problem med andningen.


Läkarna sa att hon hade omogna alveoler (var ej prematur) så hon fick Bricanyl för att underlätta andningen. Både min man och jag är . Det kan vara riktigt farligt för hälsan med mögel. Det beror på vilka mögelarter det rör sig om. Lite svartmögel som bara sitter på ytan på en våtrumstapet i badrummet är lätta att torka bort och är mer en indikator på att ventilationen inte är tillräcklig än att det är farligt. Mögel i badrum är vanligare än man tror.


Vi förklarar och hjälper dig gärna med mögelsanering i Stockholm. Vid kommunens inspektion i november noterades också tillväxt av svartmögel i taket över diskmaskinen. Kommunen har skickat ett underrättelsebrev till Heby Centralkök där det står Om lokaler inte hålls rena kan livsmedel i slutändan kontamineras. Det har inte påträffats något .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения