tisdag 28 november 2017

Evr shuntautomatik

Termistorvärden för givare. Serie CUA1är en rumstemperaturreglering som används med de flesta 3- punkts VAC-ställdon. Framledningsgivare EVR -MLCD rumsgivare används för att mäta temperaturen rummet. Reglerutrustning för värmesystem som styr värmekällans shuntventil så att framledningstemperaturen och rumstemperaturen har rätt nivå.


Vad det är för motstånd får du kolla upp, jag vet bara vad jag har till min EVR shuntautomatik eftersom tillverkaren har specat detta. EVR Production AB med produkter inom styrutrustning, reglerutrustning vvs.

Brukar röra sig om några kOhm men varierar givetvis med temperaturen. Jag skulle börja med att kolla utegivaren eftersom den är utsatt för fukt etc. Vedpanna i garage och acktankar i källare? Shuntautomatik , fungerade vid demontage. Behöver kompletteras med utegivare.


Jag har en Evr MLcd shuntautomatik. Lucka till dygnsur saknas, påverkar inte funktion. Och jag blir inte riktigt klok på var jag ska ha innegivaren.

Mina förhållanden är dessa: Källare med radiatorer, önskad temp ~grader. Våning och med radiatorer, önskad temp ~grader. Alla radiatorer shuntas från samma shunt så mitt problem blir . Det som kan hända när man monterar shuntautomatik är att värmen i tanken inte räcker lika länge. Hade jag fortsatt med eldningen så hade jag byggt mig en shuntautomatik som hade ökat på efter tid i stället för efter temperatur genom att det funkade jäkligt bra när. EVR står det på schuntautomatiken.


Välkommen till Din VVS-Butik! Här hittar du alla våra reglersystem. Se även våra andra produkter inom värme. Ulricehamns Värme Elektronik AB.


Serie CUA1är en rumstemperaturreglering som används med de flesta 3- punkts VAC-ställdon. Gillar den men, har ingen manual till den. Bor i Junsele, Västernorrland.


Stäng shunten inställning Yttertemperatur för hög Värmebehov finns ej Kortsluten EVR-F Resistansmät EVR-F Kortsluten . Stämmer att kurvan för ordinarie shuntautomatik är något högre än tidigare för att få mitt önskade resultat, beror delvis på att den gamle EVR :en inte ger mig möjlighet att knäcka kurvan vid som jag gjort på Vp:n. Vp och EVR visar samma värden, justeringar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения