fredag 14 april 2017

Tystaste sommardäcket

Goodyear presenterar sitt nya sommardäcksutbud med dimensioner med SoundComfort-teknik. Efter att framgångsrikt ha implementerat tekniken i sitt sommardäcksortiment. Olika faktorer påverkar bullernivån på däcket. Gummiblandningen är en stor faktor vid val av tysta däck. Jag är ägare till min tredje Skoda Octavia.


En både rejäl, pålitlig och snygg bilmodell – men bullrig.

Hur hittar jag däckmärke, modell och. Valet står mellan miljödäcken Nokian Hakka Green och GoodYear EfficientGrip för efter vad jag kunnat utröna i div. En stilla undran dock är om miljödäck slits fortare än ett vanligt däck, är det någon här som har erfarenhet av detta? Vilket däck har bäst väggrepp, pris och är tystast ? Vi har sammanställt tidningarnas alla däcktest för att få reda på vilket som är det bästa sommardäcket just nu.


Söker du det tystaste däcket på marknaden? Välkommen till oss på Däckvaruhuset. Vi har de flesta förekommande fabrikat, dessutom alltid till rätt pris.

Continental PremiumContact 5. Däcket är dessutom ett av testets tystaste , och har en välbalanserad och lättkörd karaktär. Hakka Black är sommardäcket som är speciellt anpassat snabb körning. Mönstret , gummiblandningen och konstruktionen bestående av flera gummilager är speciellt framtagna för att vara effektiva i högre hastigheter. Precis som Goodyear Eagle FAsymmetric och Michelin Pilot Sport 4s är Nokian Hakka.


Men skillnaden mellan de olika testdäcken är klart hörbar, skalan som mäter ljudnivån är lo- garitmisk vilket betyder att Bridgestone, Nokian,. Pirelli och Uniroyal väsnas dubbelt så mycket med sina dB(A). OM VI LITAr På EU:s betygssättning ska det inte vara någon större skillnad mellan testdäcken när det gäller. Det sladdar inte i väg när man bromsar på sig i en kurva. På torr väg är däcket säkert och logiskt.


Det styr bra och har en bra styrkänsla. Bakdäcken håller i bra även vid en hård undanmanöver. Nokian är tystast av testdäcken och rullmotståndet är mycket lågt. Bra: Egenskaper på vått, ljud och rullmotstånd.


Många frågar efter de tystaste däcken – hade det gått att svara på den frågan så hade endast de däcken funnits i handeln. Du kan tycka att ett däck låter mycket fast att jag tycker att det går. Lagen kräver minst mm på sommardäcket.

Måttet ska tas på det sämsta stället. Ett enkelt men beprövat sätt att. Den december var sista dagen du fick köra med sommardäck om det är vinterväglag men för de flesta finns behovet av vinterdäck långt tidigare.


Det är klokt att vara förberedd inför vintern redan innan den förädiska halkan slår till. För dig som skall köpa nya däck har Fattiglappen. Det blev Dunlop sport maxx då dessa skulle vara de tystaste i klassen om man kollade db märkningen på tex däckonline. Var väldigt nöjd med dessa ända tills jag lade på vinterhjulen med dubbfria Michelin.


Vilken skillna bilen blev så otroligt mycket tystare med vinterdäcken. Hej Jag tänkte jag skulle byta ut mina framdäck nu till våren och då till ett par tystare och mjukare om det går att få tag på. Jag har ett par 8-år gamla Michelin Camping XC på idag och de är i nyskick mönstermässigt men jag har fått för mig att de inte är de tystaste och komfortablaste däcken precis. Då var det dax för nya sulor igen.


Nokian Hakka Blue var också testets tystaste däck och även rullmotståndet var mycket lågt, vilket sparar bränsle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения