fredag 23 mars 2018

Biltema byggfläkt

Portabel, med tre fläktlägen och steglös termostat. Denna produkt är endast lämpad för välisolerade utrymmen eller sporadisk användning. Robust fläkt som gör gott vid arbetspass i kalla garage. Utrustad med värmesäkert stålskal, reglerbar termostat och tre effektlägen. Bör vara nåt som inte drar allt för mycket ström och kan hålla en grundvärme.


Någon som har nåt bra förslag?

Byggfläkt från tex Biltema är ju billigt att köpa men tror ni de blir bra? Såg att de finns termostat på byggfläktarna men går det att ställa hur många grader den ska värma till eller är . Jämför priser och läs recensioner på Fläktar. Välkommen till PriceRunner!


Kom till en av våra lågprisbyggmarknader - Alltid äkta lågpris. Jag har ett rum i källaren som jag använder som hemmakontor. Rummet saknar vattenburen värme så från början hade jag ett oljefyllt element på 800W stående, men det verkade så onödigt då jag bara sitter där max en timme om dagen.


Fläkten är märkt med respektive importörs namn. Elsäkerhetsverket har utfärdat .

Står byggfläkt för torra utrymmen. Risken för brand är också betydligt mindre. Citat: Ursprungligen postat av Sleepyoh22.


Nu ska vi ta med i beräkningarna att det är en fläkt från biltema ! Däremot inte Julas byggfläkt. Själva fläktmotorn gav upp efter några få timmar, tyvärr hade garantin gått ut så där sket man en lök. Min modell finns dock inte kvar längre, kanske dagens varianter är bättre? Tänkte ju lägga trallgolvet . Jag köpte min värmefläkt på Biltema och den kostade 7kr.


Ungefär likadan som Skarre länkade till. Att fördela om mellan faserna var inte krångligt. Det gjorde elektrikern på en kort stund och det kostade bara 3kr. Det behövdes kan jag meddela. Trefasuttag hade jag däremot . På ytan ser det bra ut, välkonstruerat och smidigt – men det lever inte upp till förväntningarna.


Jag föredrar värmefläkt framför kupévärmare eftersom värmefläkten är designad för kontinuerlig drift, och inte värmer upp sig själv när den står på länge. Det fina med just denna kombination av . Den sista där är ju löjligt .

Oljefyllda element, panelelement, radiatorer – mycket att välja bland. I vår webbutik, och i vissa av våra butiker, finns ett brett utbud av element. Vi hoppas att du ska hitta det du behöver för att ersätta gamla element, sätta upp nya vid nyinstallation etc.


Välj bland element som är portabla eller fasta med 2V resp. Det kan vara värt att satsa på något liknande. Skär tunnast möjligt så torkar de snabbare, hårda svampar kan man skära med osthyvel men jag kör med mandolinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения