fredag 9 mars 2018

Byta tändelement viking bio

Kan man byta tändelement på Viking bio själv. Som rubriken lyder kan man byta själv eller måste man ha en elektriker för att fixa det? Hur ofta byta tändelement ? Fel på värmebaronen viking bio pelletsbrännare. Då har du kommit rätt, för här hittar du tändelement som passar till de allra flesta brännare som finns på marknaden.


W Alltid i lager och skickas samma dag som beställningen görs.

Har en viking bio pelletsbrännare sen flera år tillbaka, inte haft några större problem med den förrutom rosterbyte och innerrörsbyte. Men nu sen ett par dagar. Provade byta tändelement men samma problem, provat att öka och minska draget i pannan men ingen skillnad! Någon som vet vad det kan vara? Fall inte för frestelsen att byta ut den mot en begagnad oljepanna, spara tid och pengar på en riktig Pellmax istället.


Gavel med fallshackt till inre brännarrör. Logga in för att se prisuppgifter. Viking Bio 2är en modern skruvmatad pelletsbrännare.

Avrundat till hel förpackning. Vi hjälper dig gärna med eventuella frågor och välkomnar alla synpunkter och idéer för hur vi kan bli bättre. Reservdel till VikingBio. Snabbfattning på både brännarrör och tändelement. Nu är det enkelt att byta förslitningsdelar.


Brännarröret kan bytas på endast ett par minuter! Detta var det sista förslag jag hade. Passar även Oilon Bio Pro 20. Möjligen förutom att byta tändelement.


I min väntan började jag fundera på hur jag skulle göra om detta inte löste problemet. Vedelda utan ackumulatortank i -grader skulle innebära heltidssysselsättning och mycket kalla nätter. Eller flera uppvaknande för att tända om.


Den har också färre säkerhetssystem mot brand. Det avgörande för mig, när jag valde var dels säkerhetstänkandet mot brand och dels att jag som ny användare enkelt skall kunna se vad som händer i brännaren, och . Ev körersättning och reservdelar om detta behövs . Två tre gånger per år känns lite väl ofta tycker jag. Stegatorparn: Pannrumsmonster!

Testerna visar att den nya designen av viking bio rosterhar bättre hållbarhet och förbränningsgrad än tidigare design dvs en bättre ekonomi där mindre mängd pellets har använts. Den gamla designen fick vi ofta byta flera rosters varje vintersäsong och i vissa fall skadades tändelement när pelletsen gick igenom rostern. Det ska bäras, förvaras, sotarn ska komma, utrustningen ska sotas, det dammar och smutsar ner, det blir avbrott i eldningen, tändelement går sönder stup i. Bio är de få och enkla att byta.


Enkel konstruktion med få rörliga delar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения