tisdag 16 augusti 2016

Kattpellets

Peewee är ett unikt svenskt och miljövänligt kattströ som används tillsammans med de tvådelade kattlådorna. Ekonomiskt, dammfritt och bra för katten. Beställ din kattlåda hos Animail och få fri hemkörning och frakt på beställningar över 499kr.


Kattströ av trä och papper är miljövänliga komposterbara alternativ till kattsand. Pappersströ är betydligt lättare att bära hem än kattsand tack vare sin låga vikt.

Här hittar du varor matchande sökningen kattpellets. Handla enkelt och bekvämt med fri hemleverans. Jag undrar vilket ni tycker är bäst? Jag har en hög PeeWee låda och några låga.


Men jag har katter som river ut halva innehållet på golvet så därför skulle jag vilja byta ut en eller två av de låga till höga. Jag använder idag everclean men är trött på sanden som sprider sig överallt och vita fläckar på mitt svarta badrumsgolv så jag funderar på att testa peewee. Plus att det är dyrt till två katter.

Nu undrar jag om det är bra innan jag slängt ut pengar i onödan. Och jag som trodde att kattpellets var något som katten åt, dvs. Annars hade jag nog fixat detta korsord . Förutom högt energiinnehåll har pellets en uppsugningsförmåga på upp till ggr sin egen vikt, vilket gör att pellets lämpar sig till fler användningsområden än uppvärmning. Bland annat som kattpellets - istället för kattsand - och för att optimera komposteringsprocessen. Vi har också utvecklat en speciell pellets anpassad för . En kattlåda behöver kompletteras med en bra dammfri, miljövänlig och ekologisk kattsand eller kattströ som passar dig och din katt.


Det finns ett väldigt stort utbud av kattsand att välja mellan. Populära webbutiker som säljer ekologisk och miljövänlig kattsand och kattpellets. Tack City Gross i Höör för er donation av 3liter kattpellets ! Lämna sms med ditt namn, adress och ärende, så hör vi av oss. Katter tycker om när lådan placeras avskilt, sätt den inte där man passerar ofta.


Inte alla katter tycker om låda med tak, en övertäckt låda. Lukten i den kan avskräcka katten då den inte cirkulerar lika bra som en icke övertäckt låda. En övertäckt låda reducerar möjligheten för katten att fly, vilket kan vara viktigt i ett hushåll med .

Om katten är inomhus mycket bör den ha en kattlåda. Innehållet i kattlådan kan vara av san lera eller av miljösmartare alternativ såsom träpellets som blir till sågspån eller klumpbildande trä- och växtfiber. Samtliga alternativ absorberar doft. Undrar om det är bra att lägga kattpellets i komposten som jag gjort mycket nu ( sågspån med katturin i ), hörde att det skulle gå bra. Nu är det mycket insekter som flyger upp när jag blandra nytt i min utekompost, ser ut som små myggor.


Jag komposterar all kattpellets , det brinner klart fort och har aldrig luktat illa. Eco strö klumpande pellets gjorda av sojamjöl! Och otroligt dryg , påse räcker upp till dagar. Zeolite mineralsan superklumpande, miljömärkt näst intill dammfri! Passa på nu, fraktfritt med DHL till utlämningsställe till och med 5e januari!


Köp inte kattpellets , vanliga värmepellets fungerar minst lika bra och kostar kanske en femtedel så mycket. Pellets är enligt mig det överlägset billigaste och bästa alternativet. Bajsen tar man bort direkt och spolar ned i toaletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения