tisdag 16 augusti 2016

Grafikkortsfläkt

Min grafikkortsfläkt har börjat låta förjävligt och jag tror att kullagren har gått sönder. Hur länge tror ni man kan köra med trasig fläkt kommer den. Grafikkortsfläkt - Kylning och överklockning av.


Tickande ljud från grafikkortsfläkt. Jag har kommit fram till att det är en av .

Det jag har förstått efter att läst kommentarerna för kortet så är det ett bra kort, dock låter fläkten för mycket. Då stod det att man skulle köpa en annan fläkt och sätta dig istället för att . Datorn har alltid varit tyst, men nu ger den ifrån sig massor av. Min data har alltid varit lite knasig men när jag skulle regöra bort lite damm så upptäckte jag att grafikkortsfläkten inte surrrade alls. Har allrid kollat förutom men min kompis om har exakt samma data som jag sa att hans snurrade fint så någon som vet hur fan man får skiten att börja snurra? Allmänna datorfrågor: Tjena.


Ljudnivå bör inte vara allt för hög, men det är inte så petigt. ATI RADEON X700SE någon som har lust att skicka en länk till en e-handel eller liknanade?

Min nu snart år gamla gamingdator har fungerat felfritt ända fram till för vecka sedan. Satt och spelade ett spel när helt plötsligt blev allt svart och jag blev tvungen att låta datorn vila i min innan den gick att starta igen! Efter lite undersökning insåg jag snart att fläktarna till mitt grafikkort inte . Om jag snurrar på fläkten kan jag höra att den.


Jag spelar aldrig spele eller gör något annat krävande. Kollar på film och gör musik gör jag på datorn. Pajjar det totalt, eller är det risk för överhettning och att det kan börja brinna . Köpte en dator från komplett.


XFX Geforce GTX 275) låter som fan när man startade datorn och fortsatte tills jag kommit in i windows sen försvinner det. Hos Inet hittar du grafikkortskylning i kategorin datorkomponenter. Strömförsörjningsfläktens ventilationsöppning (bakifrån).


Höljesfläktens ventilationsöppning (bakifrån). Figur : Exempel på fläktarnas plats på en Slimline-dator (din dator borde se ungefär likadan ut). Fläktarnas plats på ett mini ATX-hölje.


Bra priser och snabb leverans på Nordens största varuhus! Tjeeeennnnaaarree alla datornördar!

D:D:D:D Nu äre så att jag försöker att ändra hastigheten på min grafikkortsfläkt. Har prövat med rivatuner men det fungerar inte, fler förslag på program? Problemet är att fläkten på grafikkortet låter illa, och på SIBA där jag köpte datorn vägrar dom hjälpa mig såvida jag inte lämnar in datorn där så .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения