fredag 12 augusti 2016

Gammal spis

En äkta renoverad vedspis sprider anor om svensk historia samtidigt som den fungerar som praktiskt hjälpmedel och värmespridare i köket. Vi kan främst erbjuda Husqvarna och Norrahammar vedspisar. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för gammal spis. StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från tusentals vanliga svenska hem.


Har en gammal Electrolux spis modell CF 1A men hittar inga uppgifter från när den kan vara tillverka tror prod.

Byta spis i hyreslägenhet? Kommer ta hjälp av elektriker för inkopplingen men önskar er hjälp om vilken spis jag ska köpa. Idag finns en gammal spis inkopplad enligt bilder. Vad jag kan förstå går den över endast . Vår spis är år gammal. Jag tycker att det horribelt att behöva betala 4för att bli av med den gamla spisen.


Här kan vinsterna bli stora om du har en äldre spis med gjutjärnsplattor och byter till en keramisk häll eller ännu hellre en induktionshäll. Vi har uppskattat att du använder spisen tio timmar i veckan.

Då skulle en gammal spis med plattor dra 6kWh, en keramisk häll 5kWh och en induktionshäll 415 . Säljer en fungerande gammal spis av märket Husqvarna mått, bredd 53cm djup 62cm höjd 85cm Pris: bud. Den är märkt uppepå ”plattan” med Kockums Jernverk Kallinge. Det vi ska säga är att du kanske behöver använda lite oortodoxa verktyg vid rengöring av spisplattor.


För att komma åt så kanske det inte räcker med en vanlig tvättsvamp. En rekommendation är att du använder en gammal , uttjänad tandborste för att komma åt riktigt. På plattorna – i själva springorna – kan . Tack för att du rapporterar den här kommentaren. Skick helt ok, kolla bilder.


Kolla gärna mina andra annonser sätter ut nya hela tiden rensar i samlingarna pga aveckling av fastigheten. Gjutjärnsspis Klavreström nr 53 små luckor och stor lucka, plattor. Prylar bortskänkes gratis! Bra för miljön och plånboken!


Idag har jag köpt en ny spis till mitt blivande kök på blocket för 5kr. Min pappa tar sig för huvudet när jag berättar om mina köks planer. Vi har tyvärr inte råd med ett platsbyggt kök så min tanke är att ersätta 70-tals köket med ett eller två .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения