tisdag 19 april 2016

Pastellkritor teknik

Instruktionsfilm, pastellkritor och akvarellpennor. Mina amerikanska pastellkritor kostar hälften så mycket som det mesta konstmaterial gör i USA. Det var många färger st, vilket alltid är kul men absolut inte nödvändigt.


Kritorna är hälften så tjocka som de från cc. Till skolkritor hade de varit ett sämre val även om de färglägger lika .

Pastellmåleri är en spännande teknik där man tecknar eller målar med en torrpastellkrita som påminner om kol d. Mola är en speciell broderiteknik som används av Kunaindianerna i Panama Man broderar med färgglada stygn i olika storlekar. Här har vi målat stygnen med färgglada pastellkritor på vitt papper och sen målat över med svart vattenfärg. Motiven har varit djur som helst ska finnas i sydamerika, tex olika fåglar, ödlor, . Pastellteckningar utförs ofta på särskilt pastellpapper som har en lite luddig yta. Pastellkritor tillverkas av pigment och en tunn limlösning av t. Inte sällan är papperet tonat i någon svag färg.


För någon dag sedan köpte jag ett set med pastell pennor i olika färger så nu håller jag på att testa mig fram med olika tekniker och försöker lära mig hur färgerna förhåller sig till varandra.

Hade sedan innan hårda pastellkritor som jag använder till mina lerfigurer och en dag slog det mig bara för att . Han är representerad på Nationalmuseum,. Konstakademien samt många privata palats. Spegeltryck Med vattenlösliga tuschpennor tänker eleverna linjer när de ritar av sitt ansikte på en spegel.


På ett fuktigt papper trycker de sedan spegeln och hokus pokus så är bilden på pappret. En häftig upplevelse men även svårt - framförallt att . Så var det då äntligen dags att prova på en ny teknik. Porträtten i torrpastell har en underbar ”sammetsmjuk” framtoning, påminner om oljemåleri fast än det rör sig om en torr teknik. Jag tecknar med pastellkritor och pennor på sandat papper som håller flera lager av den flyktiga pastellfärgen på plats. Ett pastellporträtt är tidskrävande, dammigt, men mycket roligt att skapa.


Trots att färgen är känslig har konstnärer hyllat dess färgåtergivning. Versioner av Edvard Munchs Skriet är målade som pastell. Kategori: Att minnas och föreviga, Fixa till i hemmet, Lampor och belysning . LibraryThing is a cataloging and social networking site for booklovers. Köp Måla i akryl : utveckla din teknik med tydliga steg för steg-bilder av Hashim Akib, Marie Antoniou, Graham Webber på Bokus.


Köp Kritor Torrpastell Faber Castell Färger hos Adlibris.

Vi erbjuder ett brett sortiment online. Illustrated by, Paul Chave, David Day, Urban Ekelun Robin Harris, Pär Svensson. Contributors, Angela Gair, Ian Kearey, Albert Jackson. Målarkonst : praktiska handledningar, .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения