torsdag 26 februari 2015

Mjukstart kompressor

En så pass liten kompressor borde väl inte få så många antal starter så det blir problem pga av det den borde istället få stryk av antalet drift timmar vilket jag antar blir många och antar är det som gör att flvp inte brukar hålla så länge som tex en berg vp komprssor. Bergvärmepump, motorskyddet löser ut hela tiden. PSR är den enklaste varianten av mjukstart , designad för enkel idriftsättning och för många starter.


Alla ABB:s mjukstartare minskar energiåtgången jämfört med många andra mjukstartare då. Mjukstartare för enklare maskiner - kW.

Valde till mjukstart med argumentet att den skonar kompressorn vid start. Bytte kompressor efter år då den började låta konstigt. För en månad sedan gav mjukstarten upp. Irriterande oförklarligt drifstopp, mjukstart eller kompressor. Danfoss mjukstart som jag lyckades ropa in för 550spänn, funkar kalasbyxa.


Hur räknar man ut hur många ampere man måste säkra av med ? Jag har köpt en kompressor med kw motor. Strömförbrukningen borde väll inte vara 2-gånger högre då?

TCI är enkel att installera mellan en normal. Shoppa MJUKSTART 400V KW till återförsäljarpriser hos Selga - din elgrossist. Anslut kablarna på samma sätt som de satt på kontaktorn. Kablar från motorskyddet ska kopplas till mjukstart - reläets terminaler märkta L L L3. De två blå kablarna ansluts i terminal A1.


Jag undrar om någonting saknas! Det är en Greiff från -tror jag det var. Stor gjutjärns kompressorblock 2cyl Motorn är på 4kW och D koppas på de tre faserna enligt motorskylten. In i motorn har jag alltså fyra trådar, . Jag hade tidigare en kompressor med 5kw motor. Fick dock kolla så frugan inte startat spisen inne för då blev det svart :).


Användarvisningsbild Magnus Tycker traktorer är det bästa som finns: Inlägg:. Tillverkarens artikelnummer,. Autoterm 3E Max markvärmep 1kW med mjukstart.


W , fabriksmonterad vx-ventil, eltillskott 9kW och mjukstart kompressor. Nu är det ju så att det saknas vissa detaljer för att få igång den men någon här kanske vet hur man smidigast löser det.

Det som saknas är en tryckströmbrytare, mjukstart och matningsrör mellan cylindrar och tank. Patrik med motorsvets och kompressor. Hej jag har köpt en kompressor på 3kW som jag skulle driva med min motorsvets alá 6kVA men icke!


Utlöst motorskydd (överströmsrelä) kompressor , utlöst motorskydd för utedelens fläkt. På vissa mo- deller även larm från brinepump eller mjukstart. Fel på avfrostningsgivare.


Värme och varmvatten- produktion styrs istället utifrån utegivarens värde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения