fredag 31 mars 2017

Byta tändelement px21

PX- Pelletsbrännare 20kW. Installations- och skötselanvisning. Jag har felsöka nu ett par dagar, och har märkt att det verkar som att flamvakten inte märker att det inte brinner, och därför inte stänger av brännaren utan istället tror den att det . Delar och reservdelar till KMPs Pellx PX21.


Reservdelar och tillbehör till Ariterm KMP Pelletsbrännare PX21. Pris: Stigande, Pris: Fallande, Produktnamn: A till Ö, Namn: Ö till A, In stock.

Tändelement Ariterm KMP PTC komplett. Passar direkt i din brännare om du idag har krok modellen (Gäller inte alla modeller). Då har du kommit rätt, för här hittar du tändelement som passar till de allra flesta brännare som finns på. Hållare för PTC element PX21. Sätt styrenhetens manöverbrytare i läge på, indikeringslampan manöverbrytare på tänds.


Om panntemperaturen är under inställd starttemperatur så startar brännaren. Efter drygt sekunder matas en startdos pellets . PELLETSBRÄNNARE KMP PX21. Arbete enligt följande avsnitt skall utföras av person med nödvändig kunskap.

Skulle vilja ha lite hjälp från någon som är lite kunnig med pellets. När vi askar ur pannan så är det. Slanganslutning tryckluftsrengöring. Styrning magnetventil och kompressor till tryckluftsrengöring (Tillval).


Mysingen (pelletskamin) Solberga . Passar till PellX, Pellex ,PX 2 PX , PX 5 PelleX pelletsbrännare och Eurofire, Baxi, Ulma, TB Mini med flera. Byta elspiral på Janfire NH - Mr Pellets mrpellets. Det beror kanske på rätt liten vattenvolym i pannan att jag får tätt mellan tändningarna för jag får byta tändelement ganska exakt en gång per år, har alltid ett i. Om stoppet skulle bero på att bensinfiltret är tätt eller om bensinslangen är klämd så löser man det genom att byta filtret och rensa bort stoppet och sen se . Men dom kanske är lite större än mm, jag kan kolla om jag har nått gammalt hemma jag kan mäta på. Har haft min Pxnågra år nu.


Ibland har systemet rökfyller hela källaren. Men oftast räcker det med att sota eller byta tändelement. Det smäller så pass att dragbegränsaren i rummet bredvid flyger iväg två meter.


Idag ska jag prova att ställa in den och kolla . Testade att byta tändelement igår kväll och det verkade fungera. Innan jag lade mig var panntemperaturen på lite över grader, men nu när jag kollade, var den nere på grader och lyste rött igen. Tycker att fläkten inte hörs lila . Weeknight evening fun - changed .

Jag ska byta tändelement , ska jag även köpa processor då? Nu äre härliga lågor äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения