torsdag 16 februari 2017

Element till hundkoja

Marknadens enda godkända värmeelement för hundkojor. CE-märkt med ett års garanti. Försäkra dig om att din hund får värme i hundkojan i vinter. Hundkojeelementen är tillverkade av perforera galvaniserad plåt.


Elementet är lätt att installera, det fastskruvas direkt inuti.

Ex st 140W element = 280W kräver en 300W transformator om man vill koppla dom på samma transformator. Har en hund koja till mina två hundar. Den är på 8mför att va exakt. Mitt hundkoj projekt :) . Kan man ha ett vanligt oljefyllt element med termostat i en liten hundkoja ? De finns typ på coop för 399kr. Finns det risk för mordbrand om jag sätter in coop-elementet?


Produkt, Mått, Effekt, Spänning, Pris, Mer information.

Vi flyttar snart till hus där det finns en stor fin hundgår med en stor fin hundkoja. Det vi klurar på mest är vilken värme som är mest lämplig till hundkojan. Sedan kan jag tänka mig att halm dammar på ett sätt som filtar inte gör och att det skulle kunna bli farligt om jag sätter in någon form av element. Golvvärme är ju inte fel :D Nej golv å tak är nog viktigast, sen om du gar ett lämpligt element så behövs det nog inte så mycket isolering i väggen. Men se till att skydda element och ventiler från hundarna.


Sympatiserar med dom som hoppat . Du kan även sätta in ett litet inglasat fönster så det blir ljusare åt din fyrbenta vän. Man skall börja vänja hunden till utomhus levnadsvillkor senast i augusti. I detta rum ska det finnas en mindre. Tror det är ganska billigt med ett sånt element bara kojan är välisolerad. Jag har satt en temometer inne i. En tunn värmefolie som jag lade . Jag tror inte det finns någon hund som klarar att värma upp en hundkoja om den inte är alldeles tät och då finns väl risken att det blir fuktigt istället.


Hur mycket kyla den klarar. Som har tillgång till en helt isolerad koja med element med Termostat i som är inställd på grader. Jämten går i samma gården.

Nu undrar jag vart jag köper hundlucka och vilken värme det ska vara i hundkojan , element eller golvärme eller nåt liknande och vart köper jag dom ? Planen i grovhet är att gräva ur för hundgården lägga markduk och singel och stolpar eller liknande att ställa hundgårdsektionerna på , in med en hundkoja. Ska ju hålla mellan och 15. Har det faktiskt inte i hundkojan utan till barnens kaniner!


D Men det har fungerat perfekt i. Däremot kunde de skött min beställning av nytt element till vattenskålen bättre. Bättre fråga och verka dum, . Någon som känner till ett bra sätt att värma en fristående hundkoja ? Vi har kojor med golvvärme och element i, på golvet en tjock gummimatta som fördelar värmen, termostaten på 15grader, se till att ventilationen är något . Tänkte bygga en till hundkoja. I nuvarande har uppvärmningen bestått av en vanlig elsits under en faststiftad frottéhanduk. Värmeelement 70W för hundkoja. Ex st 70W element = 140W kräver en 150W transformator om man vill koppla dom på samma transformator.


Transformatorns W måste överstiga elementens W. Se mina övriga auktioner obs! Info om betalning kommer med mail från Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения