torsdag 8 september 2016

Frostvakt hundkoja

Har en hund koja till mina två hundar. Den är på 8mför att va exakt. Jag skulle vilja ha lite värme i d. Värmematta (i så fall med vad över) eller en frostvakt ? Det var en lite annorlunda fråga men jag tror nog att någon form av värmematta är att föredra.

Liten och kompakt frostvakt som förhindrar frost och värmer upp mindre utrymmen. Det är vikigt att öppningen . Välkommen till oss på Jula! En annan gång när det var lite mer snö hoppade dom upp och knipsade sladden på väggen.


Alla har inte sådana hundar men om hunden inte kan vara i möblerade hem ensamma så funkar ju kojan bra såvida där inte sitter en frostvakt som hunden kan tugga av sladden på. Helt klart värd en varning. En infravärmare är väl från kanske 7w och uppåt (?), en liten frostvakt är på 2w, en hundkojegolvvärmare är på 1w FlasyB.

Men frågan är ju, räcker golvvärmen på 1w ? Nån som har erfarenhet, eller andra förslag ? Om hundrackar`n blir olyckligt kär i nån hynda och går bärsärkagång på elkablarna så är de lågspänning så han lär ju inte bli grillad eller elektrifierad ifall han skulle få för sig att tugga på kablarna. Och du kan ha värme i vattenskålen tex. Hur värma upp hundkoja på bästa sätt? Jag funderade på en värmedyna, men jag har en hund som bäddar mkt så hon skulle nog göra sönder den. Jag tror att en frostvakt eller ett element på väggen gör susen!


För övrigt tänkte jag göra ett enda rum, snedtak istället för den klassiska Disney -kojan så att hundarna (och katterna) kan ligga uppepå men så att snö och regn rinner undan. Dessutom tänkte jag lyxa till det med en veranda . Ovanligt hög luftfuktighet i grunden? Ett minielement som håller kylan borta.


Värmaren fungerar både som frostvakt och är en utmärkt värmare till hundkojan. Värmeelementen är skyddade så att hunden inte kan bränna sig på dem. I vinter är det min tur att behöva frostvakt.


Hundkojan ska isoleras, och. Jag minns en diskussion här förra året, men inte vad den mynnade i.

Ni som prövat, vad är bäst men inte svindyrt? Jag behöver den i min lilla farstu, där det blir minusgrader om det är kallare än tio minus ute. Jag har ett element där, men vill inte ha det på hela tiden . Minst så stora ska hundkojor vara.


En hundkoja ska vara isolerad och väl ventilerad. Den ska kunna skydda mot blåst, direkt solsken, nederbör kyla och fukt. Kojan bör ha vindfång eller vindsluss så att vinden inte kan blåsa rakt in i den. Nu säljer vi våran hundkoja då vi inte har användning för den. Underlagspapp dropplist och tjärpapp på taket Frostvakt Vinterisolerad Vinkel för skydd för hunden och plats för matskålar vid ingången Rörelsestyrd lampa inuti . Som värme finns oxå alternativet med en sk.


Kompakt och billig termostatstyrd värmeslinga med skyddsgaller. Jag håller på att bygga en hundkoja och undrar vad ni rekommenderar för värme. Vad tror ni om golvvärme ? Kanske kan man även kompletera med ett element på .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения