torsdag 9 april 2015

Vad kostar ett element per dygn

Därför går det inte att räkna ut kostnaden, vi vet inte hur många timmar per dygn som elementen är igång. Tre stycken ligger på 650W, ett fjärde på 300W. De står på med termostat, så de är inte igång 1 av tiden, utan runt.


Jag snurrar in mig i mina . Ungefär hur mycket ström drar en elpatron resp. Tja Har precis köpt hus och fnular lite över driftskostnaderna.

Vad drar en motorvärmare? Som tur är så är alla element bytta till oljefylda radiatorer och det är även en luftvärmepump installerad. Hur räknar man ut sånt här?


Vi fick nämligen ny elmätare i mitten av december och sedan dess har vår elförbrukning enl den mätaren mer än fördubblats. Det är på tusen watt och står på läge av 10. Vi måste räkna på vad saker och ting . I exemplen nedan ser du vad en några apparater kostar per år.


Enligt prisjämförelsesajten Elpriser.

Utifrån det har vi sammanställt en lista med medianvärden på vad prylarna kostar att använda i . Energibolaget, bundet år). Visst, det blir dyrare, men ett element är bortkastade pengar då du aldrig kommer att kunna få vettig värme i ett oisolerat garage. En fin mall att räkna efter om du vill räkna ut vad ett par lampor kostar per månad vid konstant drift. Hur mycket kostar det att låta en lampa lysa i ett år?


Om du utgår ifrån Watt räknar vidare till kostnad per timme, dygn eller månad. Hur vet vi egentligen vad det är för produkter som kostar mycket pengar? Räkna enkelt ut din elkostnad för.


Kan dock ligga under radarn för vad värden reagerar på. Din produkts elförbrukning kostar 0. Fjärrvärme som de flesta hyreshus värms med är mycket billigare per kWh än el. Jag fick några häftiga elräkningar i vintras, jag visste att det kostar mer än i lägenhet men det kändes väldigt mycket.


Jag eldar med ved i vedspis som i sin tur . Hur som helst, det jag ville veta var vad era hus drar PER DYGN nu när det är varmt o ingen uppvärmning behövs. Jag vill alltså kunna räkna ut vad ett par lampor kostar mig per månad vid konstant drift. Alltså om jag utgår ifrån Watt och sen kan räkna vidare till kostnad per timme, dygn eller månad.


Tänker jag rätt så här: 500W= 5kW. Tänkte räkna lite på vad det kostar att ha vissa saker igång.

Så hellre köpa ett dyrt element som är billigt i drift. Så någon som kan tipsa om vad jag behöver? Säkert en dum fråga men jag vill vara säker. Inlägg förklarar rätt så tydligt.


All elförbrukning i ditt. Nedan presenterar vi därför de allra vanligaste hushållsprodukterna och hur mycket de kostar att använda. Vi har i vår lista utgått från Sumers billigaste pris som i dagsläget ligger på 7öre per kilowattimme (år, rörligt pris). Vilken Watt bör man ha på nämnda produkter? Here at Sweclockers we are all colleagues with each other!


Byggåret spelar roll eftersom olika byggtekniker kräver olika saker när det kommer till uppvärmning och ytan som ska värmas är i allra högsta grad en viktig faktor för vad värmepumpen både kostar och kan ge för besparing. Var i landet också viktigt. Olika värmepumpar fungerar olika bra beroende på var i .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения