fredag 30 januari 2015

Jula väggfärg

Webbplatsen använder cookies för att bättre motsvara dina förväntningar. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Det finns dock en risk att vissa funktioner på Jula.


Sortera efter: Nyhet, A-Ö, Pris. Någon som vet hur Julas väggfärg står sig mot riktig väggfärg som köps i färghandeln.

Julas färger är ju billiga men är de värt priset? Vattenbasera tålig kvalitetsfärg för invändig målning av väggar. Tvättbar färg med hög täckförmåga som är lämplig för målning på tapet, väv, puts och betong samt på gipsskivor i torra utrymmen.


Testfakta har i ett test jämfört kvalitet och täckningsförmåga på vanlig vit väggfärg. Analys av VOC-ämnen från väggfärg. Har du tänkt måla om barnrummet igen?


Vissa väggfärger släpper mycket. Resultaten visar att ingen av färgerna från Alcro, Rusta, Bauhaus och Jula skulle ha klarat de tyska gränsvärdena.

Värst är Bauhaus färg Swingcolor, enligt laboratoriet. Vi har köpt ett stort hus med en himlans massa rum. Nu undrar jag om någon har testat Julas väggfärg ? Jula har ju ett nytt sortiment i år så jag undrar om jag vågar chansa på den? Passar den förresten i sovrum? Populära sökningar i Målarfärg.


En bra väggfärg ska ha två egenskaper. Dels ska den vara appliceringsvänlig, alltså inte vara för stabbig för då blir den svår att rulla ut på väggen. Och är den för lös så blir den skvättig och rinnig, säger Tord Smetana.


Sedan ska den ha god täckförmåga. På två strykningar ska man få en full täckning på . Ica Maxi har samma som Jula. Rustas har jag bara målat småsaker med (köpte provburkar - ett tips om du vill testa, kostar kr styck), så jag kan inte riktigt uttala mig om hur de funkar. Jag har målat flera gånger med Landorafärg och tycker helt klart den är värd priset!


Häftgrund Beckers Häftgrund är en akrylatgrund med extra bra vidhäftningsförmåga till hårda icke sugande underlag. Icke sugande underlag kan vara till ex.

Vi använder den nu när vi renoverar hemma. Jag har ett stort antal tak och golvlister som jag ska måla vita. Tycker det verkar drygt att måla dom med pensel så funderade på en färgspruta.


Fungerar en sådan för ändamålet eller vad är den till för? Priset var ju riktigt lågt . Blond Me Instant Blush Strawberry 250ml. Blonde Me Instant Blush Jade 250ml. Spånskiveskruvar 250-pk 2xmm.


Testresultaten visar att ingen av färgerna från Alcro, Rusta, Bauhaus och Jula skulle ha klarat de tyska gränsvärdena, skriver Testfakta, och allra värst visade sig Bauhaus färg Swingcolor vara, enligt laboratoriet. När man tittade på mätningen efter dagar visade den färgen sig fortfarande ha en väldigt .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения