måndag 29 januari 2018

Iwabo brännare

Justering av brännaren krävs även om brännaren är fabriksinställd. Detta beror på olika driftsförhållanden (Pannfabrikat, drag, pelletsdia- meter mm). Kretskortets matningstider kan ändras beroende på pelletsdiameter, ef- fekt och skruvlutning ( max 45º). Moderna pelletsbrännarna Soch Sär utrustade med ny smart styrning med många externa styrmöjligheter - till exempel mobil fjärrövervakning.


Brännaren är självrengörande och kan köras med modulerande effekt.

Måtten är kompatibla för att kunna ersätta tidigare IWABO - brännare. Pelletsbrännare IWABO Villa S1X. En vidareutveckling av den välkända Villa-S1. EKONOMISK: Sänker värmekostnaderna avsevärt jämfört med olja, el eller värmepump.


FLEXIBEL : Kan med förlängt lock även installeras på pannor vid trånga eldutrymmen. LÄTTSKÖTT : Byggd helt utan rörliga delar i specialstål. Flänsfäste till fotocell.

Tändspiral passande alla IWABOS brännare. IWABO Villa S1X brännare Ny design Kontakten för elanslutning till matarskruven flyttad till sidan Den fyrpoliga kontakten för elanslutning till pannan försvinner och har ersatts med en fast monterad kabel Nytt matarrör in i brännaren ger möjlighet till variabel fallvinkel Överhettningsskyddet placerat under kåpan, ersätter yttre . Hur länge ska man elda med en brännare innan det blir mer ekonomiskt att skrota den? Tändhällen omkring samma men i den kan man svetsa sprickorna . IWABO pelletsbrännare Sär nu utrustad med en ny smart styrning och kan monteras på många olika sätt. Fallschakt, termovakt, säkerhetsbrytare vid pannanslutningen. Ex- ternt förråd och skruv.


Termostatstyrt system med automatisk eltänd- ning. Här är min begagnade brännare som jag köpt med min hemmagjorda adapter. Har ni synpunkter eller tips så är jag bara . Med eller utan fläktövervakning. Service av pelletsbrännare, pelletskaminer m. IWABO Villa-S1X Start paket för konventering av befintlig panna. Paketet Innehåller Villa-S1X brännare 5m matarskruv.


Veckoförråd 250l pelletsförråd. Tur det är sommar så jag behöver bara gå ner och köra manuella intervaller när familjen skall duscha.

Men jag har problem att hitta någon som kan kolla på den och ev hjälpa mig byta vad det nu som är trasigt. Iwabo kretskort Sbrännare. Om någon månad flyttar jag till hus. Det är en albin panna som blivit konverterad till pellets.


Man eldar tydligen mot en Acktank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Популярные сообщения